miercuri, 24 aprilie 2013

Cine ai fi tu, fără povestea ta?


Am primit cartea "Cine ai fi tu fără povestea ta" de Katie Byron de la o prietenă pe care o iubesc din tot sufletul.

„M-am gândit la tine, citind cartea asta” mi-a spus ea. „Cred că ţi-ar fi de mare ajutor.”


Am luat cartea, am mulţumit şi m-am uitat puţin peste recomandări.
Citesc: „nu problema ne provoacă suferinţa, ci gândurile noastre legate de problemă”… „Da, mulţumesc, ştiam deja asta” îmi spun puţin nemulţumită… „mda, altă carte legată de schimbarea modului în care gândim”…
Totuşi, continui să citesc.>>>
Pentru că am încredere în persona care mi-a dat-o, şi sunt conştientă că uneori prietenii par să ne cunoască mai bine decât ne cunoaştem noi înşine. Şi pentru că îmi place poza femeii de pe copertă, atât de senină, atât de zâmbitoare… simt că mi-ar plăcea să o cunosc şi că mi-a căpătat deja încrederea.
Şi nu trebuie să citesc mult, e de ajuns introducerea, ca să îmi dau seama că nu m-am înşelat. „Aveam totul”, povesteşte Katie Byron „familie, carieră, succes, şi totuşi nu mă puteam bucura de nimic. Simţeam că mă dispreţuiesc atât de tare, încât ajunsesem să dorm pe jos, pentru că îmi închipuiam că nu merit să dorm într-un pat”.

Ei bine, n-am mai avut nevoie de altă recomandare. Voiam neapărat să ştiu cum se transformase Katie Byron din persoana deprimată despre care vorbea în introducere în femeia zâmbitoare şi senină din fotografie. Nu numai că voiam să ştiu cum înflorise ea, dar voiam să înfloresc şi eu.

Am citit cartea pe nerăsuflate. Şi după aceea, am mai cititi încă două. Le recomand cu cea  mare căldură. Deoarece pe lângă povestea transformării sale, cartea vine şi cu un instrument de lucru – Lucrarea:

„Nu problema ne provoaca suferinta, ci gandurile noastre legate de problema”, spune Katie Byron. Odata ce am parcurs Lucrarea – cum numeste ea procesul interior al clarificarii – gandul este acela care renunta la noi. Ajunsi in acel punct, putem iubi cu adevarat realitatea, exact asa cum este ea. Procesul este, pur si simplu, o serie de patru intrebari fundamentale care, aplicate unei probleme anume, iti permit sa vezi intr-o lumina complet diferita, ceea ce te tulbura.  Mii de oameni au trecut pana acum prin Lucrare, alaturi de Katie Byron. Mii de probleme umane – de la relatii, la cele mai profunde frici – au fost lasate in urma, iar situatii care pareau imposibile si-au gasit rezolvarea.

Chiar vrei sa afli adevarul? Investigheaza fiecare afirmatie, folosind cele patru intrebari. Lasa deoparte orice afirmatie care incepe cu „dar”, „pentru ca” sau „si”. In procesul de investigare, lucreaza cu o singura judecata negativa. Deseori vei avea mai multe judecati negative despre o persoana. Lucreaza cu fiecare judecata in parte. Lucrarea este o meditatie. Este vorba despre constientizare, nu despre a-ti schimba parerea. Lasa mintea sa puna intrebarile, dupa aceea contempleaza. Acorda-ti timpul necesar, patrunde in sinea ta si asteapta ca raspunsurile profunde sa apara la suprafata.

Cele patru intrebari sunt:

1. E adevarat?
2. Poti fi absolut sigur ca e adevarat?
3. Cum reactionezi, ce se intampla cand crezi acest gand?
4. Cine ai fi tu, fara acest gand?


De atunci, mă strădui să aplic Lucrarea în fiecare aspect al vieţii mele. Mi-a adus multă linişte sufletească. Uneori, reuşesc să îmi imaginez atât de bine cine aş fi eu fără gândul care îmi provoacă suferinţă/disconfort că reuşesc să acced la acea parte a Sinelui meu care e incapabilă să genereze stări de mânie, vinovăţie sau frustrare. Şi atunci ştiu că mi-am simţit sufletul. Şi mai infloresc un pic.

Poate am să ajung cândva să o întâlnesc pe Katie Byron. Aş vrea să îi mulţumesc personal pentru curajul ei, pentru modul în care şi-a asumat propria vulnerabilitate, vorbindu-ne despre fricile şi încercările ei, şi aducând o hartă celor ce-şi caută propriul drum. Îi mulţumesc, oricum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Designed By Blogger Templates